Jangan Sebut Soal Perjuangan Kalau Tidak Berani Tanggung Risiko

Jangan Sebut Soal Perjuangan Kalau Tidak Berani Tanggung Risiko
Lawan Tetap Lawan

Rabu, 19 September 2012

PDRM Dan Mahkamah Sebagai Talian Hayat BN/UMNO?



Salam Refomasi,

PRU 13 semankin hampir kepenghujungnya, talian hayat BN/UMNO dan semakin habis digunakan untuk sebagai senjata memerangi Pakatan Rakyat.


Dalam masa kecemasan ini mereka BN/UMNO hanya dapat mengunakan PDRM dan Mahkamah sebagai pertahanan mereka untuk menakut nakutkan Pemimpin Pakatan Rakyat, NGO dan ahlinya agar tidak terus membongkar segala kesalahan mereka BN/UMNO dimata Rakyat.


Peruntukan untuk PDRM Sabah khasnya dah habis digunakan  entah kemana digunakan, sehinggahkan ada beberpa kawan dari PDRM Sabah mengeluh menyatakan ketidakpuasan hatinya disebabkan peruntukan balik Kampung ke Semenanjung pada hari raya aidilfitri tak dapat tiket penerbangan.


Mereka juga memalumkan kepada saya PDRM Sabah, mereka terpaksa mengunakan wang saku mereka sendiri agar dapat balik Kampung Semenanjung bersama keluarga.

Seorang lagi kawan dari PDRM sewaktu saya ketemu  di hotel di Kota Kinabalu menyatakan ketidak puasan hatinya kerana dalam acara PDRM di Kota Kinabalu dia terpaksa mengunakan wang saku sendiri untuk kegunaan penerbangan dan penginapan di Kota kinabalu.

Dimanakah selogan Barisan Nasional Janji Di Tepati dan Rakyat didahulukan Pencapian diutamakan  dan kemana kah bujet 2011 untuk perkhidmatan awam untuk PDRM Sabah khasnya.

Disini juga saya ingin mengambil kesempatan kepada kementerian Kewangan Malaysai dibawah pentadbiran BN DS Najib Tu Abd Razak jika Rakyat telah mengamanakan menjadi Pemimpin jalankan amanah ini dengan telus amanah yang akan disoal di ahirat kelak.

Demi Rakyat Malaysia berundurllah dengan cara terhormat agar dapat memberi laluan kepada yang bijak menjaga kewangan Negara Malaysia. Walahualam

Rakyat Hakim Negara